Publicado el

Aleshores, positiu

L’Inter d’Escaldes va donar una bona imatge a la temporada 2017-18. Al cap i a la fi, el nostre equip va aconseguir registres històrics al seu primer any de retorn a la Primera Divisió.

A més d’assolir el seu objectiu principal, la permanència, l’Inter va tancar la temporada de Lliga amb 35 punts. Des que existeixen els ascensos a Primera Divisió l’any 2000, la puntuació de l’Inter és la segona millor marca de la història d’un equip a la seva primera temporada en la màxima categoria. Només la UE Santa Coloma va comptar amb més punts, 39, a la Lliga 2008-09.

«La temporada ha estat bona, fins i tot molt bona ja que érem un equip que estrenava categoria. Tot i això, vam competir tots els partits. Això ha de servir per encarar la temporada següent d’una manera millor encara», va dir Xavi Gallart «Gallo».

Triomf contra la UE Santa Coloma per 2-0 a la jornada 17, un dels partits més destacats de la temporada

Per si no n’hi hagués prou, mai un equip que pujava des de la Segona Divisió hi havia assolit un rendiment tan alt a la Copa Constitució de la mateixa temporada. La UE Santa Coloma hi havia jugat la semifinal de Copa 2009 però va perdre els dos partits (es jugava anada i tornada), mentre que l’Inter en va jugar al 2018 i només va caure a l’últim minut de pròrroga.

«El 70 per cent de la plantilla hi era nova. Al final de tot, el resultat es pot entendre com una cosa molt positiva. Tot i que segurament l’equip hagués merescut una cosa més, creuria que hem d’estar contents», va manifestar Xavi Andorrà.

Un rendiment esportiu que avala el projecte de l’Inter i que esperem sigui una base per als propers anys.

La classificació a la semifinal de la Copa Constitució va ser el punt més alt de la temporada