Publicado el

Manté el creixement (part I)

Una de les nombroses conseqüències de la Covid-19 al futbol andorrà va ser la suspensió de la temporada de Segona Divisió. L’equip filial de l’Inter d’Escaldes valora positivament el rendiment assolit, encara que a la plantilla coincideixin que l’abrupte final va frenar el progrés de l’equip.

Després de la decisió de la Federació Andorrana de Futbol, arran de la crisi sanitària, de reduir la definició de la temporada de la Segona Divisió amb un enfrontament entre els dos millors equips classificats, l’equip filial de l’Inter ha començat a fer conclusions amb el cinquè lloc com a resultat final.

«A l’Inici de la temporada vam tenir una plantilla molt curta, tot i que vam aconseguir competir en molts partits. Després del mercat d’hivern vam potenciar la plantilla i això es nota amb un equip més competitiu. Sap molt greu que la temporada acabi d’aquesta manera, estava convençut que si els nois mantenien aquesta dinàmica podíem assolir una millor posició», reflexionava Josep Manel Ayala, un dels entrenadors.

«Vam començar la temporada amb una plantilla molt reduïda, amb alguns partits afegint-hi jugadors del Cadet. Tothom va donar la cara i això és molt positiu. Quan vam incorporar jugadors a l’hivern es notava tot el treball que hi havia enrere. Malauradament l’aturada ens va perjudicar perquè va frenar la bona dinàmica de treball i resultats», afegia Xavi Andorrà, l’altre membre de la dupla tècnica.

Imatge de l’última victòria de l’Inter B, davant la UE Extremenya

L’Inter B tanca la temporada amb 20 punts, gràcies a sis triomfs i dos empats en 16 partits. El nostre equip havia aconseguit una ratxa de tres victòries consecutives al febrer, tallada solament amb una derrota davant la Penya Encarnada, líder de la competició i un dels aspirants al títol de la categoria.

«Tot i ser un equip jove, hem competit cara a cara amb tots els rivals de la lliga. Així ho hem vist contra els equips del capdavant. No obstant això, les diverses lesions que han patit alguns jugadors de la plantilla, ens han fet jugar molts partits amb jugadors del Cadet que han aportat molt. Per exemple, contra l’FS La Massana vam jugar amb quatre cadets i vam tenir ocasions per poder avançar-nos al marcador. El treball en equip és la clau d’aquest esport i ho hem sabut fer. Des de l’equip tècnic fins als jugadors que pugen del cadet, hem creat un grup humà que ha treballat molt per assolir els objectius», considerava Josep Maria Cabanes, amb 12 partits disputats a la temporada, i en bona part d’ells amb el braçalet de capità.

Jugadors del nostre Cadet com Santi Maset van aportar a l’Inter B

ES CONSOLIDA EL PROJECTE

Des de la refundació del club el 2015, aquesta ha estat la segona temporada de l’Inter d’Escaldes amb un equip filial a la Segona Divisió. I en totes dues, l’Inter B tanca la fase regular de la competició a la cinquena posició.

«Hem pogut tancar la temporada sent el millor filial, però, valoro molt positivament el fet que un filial és per formar els jugadors. En aquest sentit, els nostres han millorat tècnicament, tàcticament, amb disposició, compartint els valors del futbol. Alguns dels nostres jugadors han pogut entrenar-se amb el primer equip», puntualitzava Josep Manel Ayala.

«Seguim treballant per millorar la nostra tècnica individual i aconseguir millors resultats de cara a la temporada vinent. Per exemple, certa picardia perquè no ens remuntin un partit que anem guanyant. Agraeixo el suport i la confiança de l’Inter Club d’Escaldes. És molt enriquidor formar part d’aquest grup humà tant esportivament com personalment», subratllava Josep Maria Cabanes que completa quatre temporades amb el nostre club.

Josep Maria Cabanes, un històric amb la samarreta blava-i-negra, va ser un dels capitans de l’Inter B

Aquest curs acaba amb un sabor especial per als entrenadors, Josep Manel Ayala i Xavi Andorrà, que van completar la seva primera experiència encapçalant una dupla tècnica a la categoria sènior.

«L’experiència ha estat molt bona. Evidentment la temporada té dures i madures, però ser entrenadors amb en Xavi ha estat força bé, hem fet un bon tàndem i hi esperem continuar, agafant experiència. També m’ha ajudat moltíssim treballar amb l’staff del primer equip amb un mestre com l’Adolfo Baines. Parlem sempre i compartim experiències que serveixen per reflectir-ho tot al teu equip», confessava Ayala, també assessor tècnic del primer equip.

«Esperem què passarà amb el primer equip. De ben segur que es conformarà un projecte per a la temporada vinent. Hi esperem continuar amb el Jose. Ha estat una gran experiència compartir aquesta temporada», sentenciava Xavi Andorrà, també entrenador de la categoria Infantil de la nostra base.

Properament, més valoracions de la plantilla de l’Inter B… 

Dos històrics del futbol andorrà i de l’Inter sent al dupla tècnica al filial